Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztató

Tisztelt Látogató, Kedves Ügyfelünk!

Azáltal, hogy Ön használja Honlapunkat, igénybe veszi szolgáltatásainkat, azzal megerősíti, hogy teljes körűen elolvasta, megismerte és megértette jelen Adatkezelési Tájékoztató tartalmát.

Amennyiben Ön nem ért egyet adatkezelési folyamataink szabályozásával, kérjük, ne használja Honlapunkat!

Amennyiben Ön személyesen, papír alapon, e-mailben, vagy egyéb módon lép velünk kapcsolatba vagy veszi igénybe szolgáltatásainkat, adatait abban az esetben is jelen Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.

Általános rendelkezések

1. Bevezető rendelkezések

A VERDIKT Kft. (székhely: 4026 Debrecen, Gyergyó utca 3. 2. em. 13., cégjegyzékszám: 09-09-006115, adószám: 11621775-2-09, a továbbiakban: Társaság) Adatkezelési és Adatvédelmi tájékoztatóját (a továbbiakban: Tájékoztató) az alábbiak szerint alkotja meg és teszi közzé.

A Társaság a Tájékoztatót valamennyi érintett számára honlapján, valamint székhelyén elérhetővé teszi, ezzel biztosítva, hogy az érintett hozzájárulásának kérése, illetve megadása előtt az érintett számára a Tájékoztató teljeskörűen megismerhető legyen.

A Tájékoztató a Társaságnál ténylegesen folytatott adatkezelésekkel összefüggő információkat rögzíti.

A Tájékoztató célja, hogy az érintetteket az adatkezelés megkezdése előtt és annak folyamán is egyértelműen és részletesen tájékoztassuk az adataik kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen:
– az adatkezelés céljáról,
– az adatkezelés jogalapjáról,
– az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről,
– az adatkezelés időtartamáról,
– arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő az Infotv. 6. § (5) bekezdése alapján kezeli,
– arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat,
– az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogairól és jogorvoslati lehetőségeiről.

Jelen Tájékoztatóban használt rövidítések meghatározását áttekinthető formában a Tájékoztató 1. számú melléklete tartalmazza.

2. A Tájékoztató hatálya

A Tájékoztató hatálya kiterjed
– a Társaság valamennyi szervezeti egységénél folytatott összes olyan folyamatra,
– a Társaság honlapján, egyéb online formában folytatott összes olyan tevékenységére,
amely során a személyes adat kezelése megvalósul.

A Tájékoztató hatálya a természetes személyekre vonatkozó személyes adatok Társaság általi kezelésére terjed ki. Az egyéni vállalkozó, egyéni cég, őstermelő ügyfeleket, vevőket, szállítókat a Tájékoztató alkalmazásában természetes személynek kell tekinteni.

A Tájékoztató hatálya nem terjed ki az olyan személyes adatkezelésre, amely jogi személyekre vonatkozik, beleértve a jogi személy nevét és formáját, valamint a jogi személy elérhetőségére vonatkozó adatokat is.

Jelen Tájékoztató rendelkezéseit 2018. május 25. napjától kezdődően kell alkalmazni.

3. Fogalommeghatározások

Jelen Tájékoztató alkalmazásában a GDPR-ben, valamint az Infotv-ben rögzített fogalommeghatározások az irányadóak, melyek közül a legfontosabbakat az áttekinthetőség érdekében jelen Tájékoztató 2. számú mellékletében foglaltunk össze.

Amennyiben a mindenkori hatályos adatvédelmi jogszabályok (jelen Tájékoztató megalkotásakor a GDPR, illetve az Infotv.) fogalommagyarázatai eltérnek jelen Tájékoztató fogalommagyarázataitól, úgy abban az esetben a jogszabályokban meghatározott fogalmak az irányadóak.

Az adatkezelő megnevezése

Az Adatkezelő adatai:
Cégnév:                  VERDIKT Kft.
Székhely:               4026 Debrecen, Gyergyó utca 3. 2. em. 13.
Cégjegyzékszám: 09-09-006115
Adószám:              11621775-2-09
Telefonszám:       +36-30/278-4390
E-mail cím:          drzadorcsabane@gmail.com
Honlap címe:       https://termeszetgyogyaszdebrecen.hu
Képviselő:             Dr. Zádor Csabáné, ügyvezető

Az adatfeldolgozók megnevezése

Általános rendelkezések

Az adatfeldolgozó az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel (GDPR 4. cikk 8. pont).

Az adatfeldolgozók a feladatok elvégzése érdekében jogszabályi kötelezettség alapján (pl.: NAV adatszolgáltatás, bevallás) továbbíthatják a kezelt adatokat, valamint a feladatok ellátásához szükséges mértékben jogosultak egymás között az adatokat továbbítani.

Az adatfeldolgozók az adatkezelővel kötött megállapodásukban, valamint IT és postai szolgáltatók esetében önálló nyilatkozatban vállalták, hogy az adatok feldolgozása során teljes egészében betartják a GDPR és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit.

Az adatfeldolgozó igénybevételéhez nem szükséges az érintett előzetes beleegyezése, de az adatfeldolgozó személyéről, igénybevételéről az érintettet tájékoztatnunk kell, melynek az alábbiak szerint teszünk eleget:

A Társaság könyvviteli szolgáltatója

A Társaság az adó- és számviteli kötelezettségei teljesítéséhez külső szolgáltatót vesz igénybe, aki kezeli a Társasággal szerződéses vagy kifizetői kapcsolatba lépő természetes személyek személyes adatait is, a Társaságot terhelő adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából.

Postai szolgáltatások, csomag és egyéb küldemények kézbesítése

A megfelelő kapcsolattartás érdekében – szükség esetén – a Társaság a Magyar Posta Zrt. részére adja át a postai szolgáltatás, csomag és egyéb küldemények kézbesítése teljesítéséhez szükséges személyes adatokat (érintett neve, címe, esetlegesen e-mail címe, telefonszáma).

A Társaság IT szolgáltatója

A Társaság a honlapja fenntartásához és kezeléséhez adatfeldolgozót vesz igénybe, aki az IT szolgáltatásokat (tárhelyszolgáltatás) biztosítja. Ennek keretében kezeli a honlapon megadott személyes adatokat, az általa végzett művelet a személyes adatok tárolása a szerveren.

Az IT szolgáltatást végző adatfeldolgozó adatai:
Cégnév:          DOTROLL KFT.
Székhely:       1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Adószám:       13962982-2-42
Honlap:          https://dotroll.com/hu/
Elérhetőség: +36-1-432-3232; support@dotroll.com
Képviselő:      Komáromi Zsolt, ügyvezető

Egyéb IT szolgáltatók

Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA

Érintett adatok köre: levelező rendszerben tárolt adatok, IP cím és sütik által tárolt vagy elérhető látogatói, valamint statisztikai adatok
Érintett szolgáltatás(ok): Gmail, Google Web Fonts, Google Analytics
Szolgáltatásokra vonatkozó adatvédelmi nyilatkozat elérhetősége: https://policies.google.com/privacy?hl=hu

Fent nevezett IT szolgáltató az IP címek és a sütik által megismerhető statisztikai adatok kezelésében önálló jogosultsággal rendelkezik, az adatfeldolgozás során önálló döntést hoz, így adatkezelőnek is minősül. A Google szolgáltatásainak igénybevétele során a HTTP-sütik vonatkozásában az adatkezelés az érintett hozzájárulásán alapul, egyéb esetekben (pl. Google webes betűk) a Társaság jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.

Az adatkezelés szabályai

1. Az adatkezelés elvei

1.1. A Társaság rögzíti, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen a GDPR, valamint az Infotv. rendelkezéseinek.

1.2. A Társaság személyes adatot csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhet. A Társaság által kezelt személyes adatokat magáncélra nem használja fel.

1.3. Az adatkezelésünk minden szakaszában megfelel az adatkezelés céljának, az adatok felvétele és kezelése tisztességes, jogszerű, valamint az érintett számára átlátható módon történik.

1.4. Csak olyan személyes adatot kezelünk, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. Személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelünk.

1.5. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
A személyes adatok tárolása olyan formában történik, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé.

1.6. Az adatkezelés során biztosítjuk az adatok pontosságát, teljességét és – ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges – naprakészségét. Minden észszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatok haladéktalanul helyesbítésre, amennyiben ez nem lehetséges törlésre kerüljenek.

1.7. A személyes adatok kezelését olyan módon végezzük, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, ideértve az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is.

1.8. A Társaság szervezeti egységeinél, valamint a Társaság megbízásából az adatkezelésben résztvevő, annak valamely műveletét végző szervezeteknél adatkezelést végző személyek kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. A személyes adatokat kezelő és azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek titoktartási nyilatkozatot tenni.

2. Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikke szerint

A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az alábbi feltételek egyike teljesül:
a) az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez,
b) az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges,
c) az adatkezelés a Társaságra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges,
d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges,
e) az adatkezelés közérdekű vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges,
f) az adatkezelés a Társaság vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé, különösen, ha az érintett gyermek. Ez a rendelkezés nem alkalmazható a közhatalmi szervek által feladataik ellátása során végzett adatkezelésre.

Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján

1. A hozzájárulás megadása

A hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén az érintett hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez adatkérő lapon kell kérni, melyen az érintett aláírásával igazolja hozzájárulását.

Hozzájárulásnak minősül bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi. A hallgatás vagy a nem cselekvés nem minősül hozzájárulásnak.

A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan külön-külön kell az érintettnek megadni.

Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében kérjük meg, amely más ügyekre is vonatkozik, a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon közöljük, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel.

A Társaság nem köti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez.

2. A hozzájárulás visszavonása

Az érintett az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor visszavonhatja. A visszavonás történhet a hozzájárulás megadásával azonos módon, amennyiben ez nem lehetséges, akkor külön írásban e-mailben vagy postai úton.

A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

3. Egyéb rendelkezések

A Társaság honlapján, valamint a Társaság felé történő adatközlés önkéntes, vagyis az Ön hozzájárulásán alapul, hiszen Ön dönti el, hogy létesít-e velünk bármilyen kapcsolatot. Adatai megadására senkit sem kötelezhetünk, azonban egyes adatok megadására jövőbeni szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében szükséges lehet.

Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, a Társaság a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.

Szerződéshez kapcsolódó adatkezelések

1. Természetes személy vevők, szállítók, egyéb üzleti partnerek adatainak kezelése írásbeli szerződéskötés esetén

A Társaság szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezelheti a vele vevőként, szállítóként, egyéb üzleti partnerként írásban szerződött természetes személyek következő adatait:
– név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve,
– lakcím, tartózkodási hely, székhely, telephely, fióktelep címe,
– adóazonosító jel, adószám,
– vállalkozói, őstermelői igazolvány szám,
– személyi igazolvány szám, lakcímet igazoló hatósági igazolvány szám,
– telefonszám, e-mail cím, honlap-cím,
– bankszámlaszám,
– vevőszám (ügyfélszám, rendelésszám),
– azon adatok, amelyeket az érintett a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése során a szerződés teljesítése érdekében közölt a Társasággal.

Az adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés az írásbeli szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

Az adatkezelés a szerződés teljesítése jogcímén alapul. Az érintettet személyes adatainak adatfeldolgozó részére történő továbbítása jelen Tájékoztató ADATFELDOLGOZÓK fejezetében foglaltak szerint történik.

A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött vevők, szállítók, üzleti partnerek adatait szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont) érdekében kezelheti papíralapon és elektronikusan is, a szerződés megszűnését követő 5 évig.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, beszerzéssel, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

2. Jogi személy vevők, szállítók, egyéb üzleti partnerek természetes személy képviselői adatainak kezelése írásbeli szerződéskötés esetén

A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött jogi személy vevők, szállítók, üzleti partnerek természetes személy képviselőinek adatai közül a következőket kezelheti a Társaság jogi személy partnerével kötött szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából:
– név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím,
– adóazonosító jel, személyi igazolvány szám, lakcímet igazoló hatósági igazolvány szám,
– telefonszám, e-mail cím,
– azon adatok, amelyeket az érintett a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése során a szerződés teljesítése érdekében közölt a Társasággal.

A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett hozzájárulása.

Felhívjuk jogi személy vevőink, szállítóink, egyéb üzleti partnereink természetes személy képviselőinek figyelmét, hogy első szerződéses kapcsolatunk alkalmával írásban kell nyilatkozzanak a Társaságunk által végzett adatkezeléshez való hozzájárulásról.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fenti nyilatkozta megkötésre kerülő szerződésbe is belefoglalható, ebben az esetben a jogi személy természetes személy képviselője a szerződés aláírásával járul hozzá az adatkezeléshez.

A nyilatkozatot az adatkezelés időtartamáig meg kell őriznünk.

A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött vevők, szállítók, üzleti partnerek természetes személy képviselőinek adatait papíralapon és elektronikusan is, a szerződés, illetve az érintett képviselői minőségének megszűnését követő 5 évig kezelheti.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, beszerzéssel, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

Jogi kötelezettségen alapuló adatkezelések

1. Adatkezelés adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából

A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, törvényben előírt adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése (könyvelés, adózás) céljából kezelheti a vevőként, szállítóként, egyéb üzleti partnerként vele írásban szerződött természetes személyek törvényben meghatározott adatait.

A kezelt adatok különösen:
– az Áfa tv. alapján: név, cím, adószám, adózási státusz,
– az Sztv. alapján: név, cím, a gazdasági műveletet elrendelő személy vagy szervezet megjelölése, az utalványozó és a rendelkezés végrehajtását igazoló személy, valamint a szervezettől függően az ellenőr aláírása; a készletmozgások bizonylatain és a pénzkezelési bizonylatokon az átvevő, az ellennyugtákon a befizető aláírása;
– az Szja tv. alapján: vállalkozói igazolvány száma, őstermelői igazolvány száma, adóazonosító jel.

A személyes adatok tárolásának időtartama: a jogalapot adó jogviszony megszűnését követő 8 év.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, adózási, könyvviteli, bérszámfejtési, társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

Tevékenységekkel, szolgáltatásokkal összefüggő adatkezelések

1. Ügyfélszolgálati ügyintézéssel kapcsolatos adatkezelés

Az adatkezelés célja: tájékoztatás, kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti célok megvalósítása.

A Társaság honlapján közzé teszi e-mail címeit, telefonszámait kapcsolat felvétel, ügyfélszolgálati ügyintézés, valamint szolgáltatás igénybevételének biztosítása céljából. A Társaság a kapcsolatfelvételi lehetőség során is biztosítja, a látogató előzetes tájékoztatását, az érintett által megadott adatait csak ezt követően kezeli.

A Társaság honlapján, valamint a Társaság felé történő adatközlés önkéntes, vagyis az Ön hozzájárulásán alapul, hiszen Ön dönti el, hogy létesít-e velünk bármilyen kapcsolatot. Adatai megadására senkit sem kötelezhetünk, azonban egyes adatok megadására jövőbeni szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében szükséges lehet.

Amennyiben látogatónk a honlapon elhelyezett elérhetőségeinken felveszik velünk a kapcsolatot és személyes adatot osztanak meg velünk azt kifejezetten annak érdekében teszi, hogy kapcsolatba léphessünk vele, tehát adatainak általunk történő kezeléséhez hozzá járul. Az így tudomásunkra jutott adatokat csakis a kapcsolattartás érdekében kezeljük és csak addig, amíg ezt a közöttünk lévő üzleti kapcsolat megköveteli.

Szerződéses kötelezettség teljesítéséhez az érintett a neve, címe, telefonszáma, e-mail címe, és – eltérő adatok megadása esetén – számlázási / postázási név és cím megadása is szükséges.

Az érintettek köre: a Társasággal e-mailben, telefonon, űrlap formájában, közösségi oldalon, személyesen, egyéb módon kapcsolatba lépő személyek, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.

Az adatkezeléssel érintett adatok köre: a kapcsolatfelvétel során az érintett által megadott vagy az ügyintézés céljának megvalósulásához Társaság által bekért személyes adatok.

A Társaság által biztosított kommunikációs csatornákon (e-mail, telefon, stb.) tudomására jutott személyes adatokat kizárólag a megkeresés céljának teljesülése érdekében kezeli.

Az adatkezelés jogalapja:
– szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont): amennyiben az érintett általi kapcsolatfelvétel a Társasággal már fennálló, illetve megkötésre kerülő szerződéssel függ össze,
– az érintett hozzájárulása: egyéb –pl. általános tájékoztatás kérése – esetekben.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, ügyfélszolgálati, értékesítési, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

A személyes adatokat, amennyiben jogszabály más határidőt nem ír elő és az adatkezelés más céllal összefüggésbe nem hozható, a Társaság az érintett általi kapcsolatfelvétel céljának teljesülésig kezeli. A Társaság a cél megvalósulását követő 30 napon belül intézkedik az adatok törléséről.

2. Panaszbejelentés során felmerülő adatkezelés

A Társaság a fogyasztók – a személyes adatok kezelése szempontjából érintettek – által a Társaságnak, illetve a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatások nyújtásával, az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát az Fgytv. rendelkezései szerint kezeli.

A panaszbejelentéssel összefüggésben a Társaság a panaszok rögzítése, kivizsgálása, elbírálása céljából a panaszt bejelentő természetes személy személyes adatai közül a nevét, lakcímét, postai vagy elektronikus levelezési címét, továbbá azokat az adatokat kezelheti, amelyeket az érintett a panasz bejelentése során közölt a Társasággal.
Amennyiben az érintett a panasz elbírálásához szükséges valamennyi adatot nem közölte, a Társaság írásban, postai úton vagy – ha a panaszbejelentés elektronikus úton történt – e-mailben felhívja azok közlésére.
Felhívjuk az érintett figyelmét, hogy az utóbb közölt adatokat a Társaság az érintett hozzájárulása alapján jogosult kezelni. További információk a Panaszkezeléssel összefüggő adatkezelés tájékoztatóban

A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett hozzájárulása.

A Társaság a panaszt bejelentő természetes személy adatait papíralapon és elektronikusan is, a panaszbejelentés kapcsán indult ügy lezárását követő 5 évig kezelheti.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat, valamint a panaszok kezelését ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

A panaszbejelentéssel összefüggő adatkezelési tájékoztató jelen Tájékoztató 3. számú mellékletét képezi.

3. A Társaság honlapján történő látogatással összefüggő adatkezelés – tájékoztatás sütik (cookie) alkalmazásáról

A Társaság weboldala, mint a legtöbb honlap a világhálón sütiket használ. Ezeket a süti névre keresztelt kis adatcsomagokat a látogató böngészője helyezi el ez eszközén. Ezek a fájlok nem tárolnak a látogató közvetlen azonosítására szolgáló információt, de némelyik az oldal működéséhez szükséges, némelyek pedig látogatottsági statisztika létrehozásához használatosak.

De mielőtt még megijedne, hogy bármilyen bizalmas adatot gyűjtünk látogatóinkról szeretnénk megjegyezni, hogy amint igénybe veszi az internetszolgáltatást a Szolgáltató máris adatokat gyűjt, ha a Google, a Bing keresőjét használja, a Szolgáltató azonnal statisztikákat készít szokásairól, és amikor bejelentkezik a Facebook/Twitter fiókjába ismét csak információkat oszt meg az amerikai cégekkel. A világhálón sokan sokféle módon gyűjtenek adatokat, ehhez képes az oldalunk által használt sütikben tárolt főként technikai, statisztikai információ csupán csepp a tengerben.

Fentiektől függetlenül természetesen nekünk fontos látogatóink elégedettsége és adatainak biztonsága, ezért is használunk SSL tanúsítványt és biztosítjuk, hogy látogatónk megismerhesse milyen sütit és milyen célból használunk. A weboldalon alkalmazott sütikről és egyéb, a látogatói adatgyűjtéssel kapcsolatos adatkezelésünkről honlapunk HTTP-süti tájékoztató menüpontjában nyújtunk tájékoztatást.

4. Egészségügyi szolgáltatói tevékenységgel kapcsolatos adatkezelés

Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos adatkezelés hozzájáruláson alapul, adatkezelés megkezdése előtt az érintett a hozzájárulását személyes adatai – beleértve egészségügyi adatait is – kezeléséhez adatkérő lapon adhatja meg. A Társaság az ügyfelei adatait az egészségügyi szolgáltatókra irányadó jogszabályok, valamint az ÁNTSZ rendelkezései szerint kezeli. Az ügyfelek adatainak, egészségügyi dokumentációinak kezelése elektronikus módon és papír alapon írott/nyomtatott formában is tárolásra kerül.

Az adatkezelés célja: a páciensek egészségi állapotának dokumentálása.

Az érintettek köre: egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő természetes személyek.

Az érintett adatok köre: szolgáltatást igénybe vevő természetes személyek azonosító adatai, TAJ száma, valamint egészségügyi adatai.

A személyes adatok kezelésének jogalapja: az érintett hozzájárulása.

Az adatkezelés időtartama: a Társaság az ügyfelei által közölt személyes adatokat, beleértve az egészségügyi információkat is jogszabályi kötelezettség alapján a vizsgálattól számított 10 évig kezelheti.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztviselője, hatóságok ellenőrzést végzők munkavállalói.

5. A Társaság rendelőjében történő vásárlással, online megrendeléssel összefüggő adatkezelés

A Társaság ügyfelei részére termékvásárlási, valamint online (akár e-mailben vagy telefonon) megrendelési lehetőséget biztosít. Megrendelés esetén a Társaság a megrendelő/vásárló alábbi személyes adatait kezelheti: név, lakcím, adószám, számlázási név és cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím.

Termékvásárlás esetén minden jogi személy természetes személy képviselője tudomásul veszi, hogy a vásárlással és jelen Tájékoztató elfogadásával hozzájárul természetes személyként adatainak Társaság általi kezeléséhez.

A Társaság a megrendelések teljesítéséhez az ADATFELDOLGOZÓK fejezetben foglaltak szerint csomagszállító vállalkozás szolgáltatását veszi igénybe. A futár részére a megrendelő neve vagy jogi személy esetén a kapcsolattartójának neve, telefonszáma, valamint e-mail címe kerül továbbításra.

A megrendelő köteles a vásárlás során a valóságnak megfelelő és teljes körű információt közölni, illetve az adatok változása esetén erről a Társaságot tájékoztatni. A megrendelő által megadott adatok valótlansága, hiányossága vagy pontatlansága, illetve a jelen Tájékoztatóban foglalt feltételek, valamint a vonatkozó jogszabályok megsértése esetén a Társaságnak jogában áll részlegesen vagy teljes mértékben megtagadni a kiszolgálást.
A megrendeléssel összefüggésben más személyes adatainak megadása esetén az ilyen személyes adatokat továbbító személyt terheli a felelősség az adatkezeléshez (ideértve az adattovábbítást, és a Társaság által a személyes adatokkal végzett adatkezelési műveleteket is) szükséges hozzájárulás beszerzéséért, és a jogszerű adatkezeléshez szükséges tájékoztatás megadásáért. Felhívom a figyelmet arra, hogy a más személyes adataival való visszaélés jogellenes.

A Társaság rendelőjében jelen Tájékoztató folyamatosan az érintettek rendelkezésére áll.

Az adatkezelés jogalapja: szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

Az adatkezelés célja: szerződés megkötése, teljesítése, vásárlóval történő kapcsolattartás.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság és könyvelési, adózási feladatokat ellátó adatfeldolgozói.

A személyes adatok tárolásának időtartama a szerződés teljesítését / megszűnését követő 5 évig terjed.

6. Profilalkotással kapcsolatos adatkezelés

A Társaság honlapján alkalmaz profilalkotást is lehetővé tevő analitikai szolgáltatást, mely a böngészőben cookie-t generál és ez alapján állít össze jelentést a honlapon tapasztalt felhasználói interakciókról.

Google szolgáltatások

A honlap a Google Analytics alkalmazást használja, amely a Google Inc. („Google”) webelemző szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett „cookie-kat”, szövegfájlokat használ, amelyeket a számítógépére mentenek, így elősegítik a meglátogatott weblap használatának elemzését. Ezen szolgáltatás vonatkozásában jelen Tájékoztató sütikre vonatkozó szabályai az irányadóak.

Google Analytics használatához Társaságunk aktiválta az IP-anonimizálást a weboldalon. Ennek aktiválásával a Google a Felhasználó IP-címét az Európai Unió tagállamain belül vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államokban előzőleg megrövidíti, ezzel lehetetlenné válik az érintett címének meghatározása.

Google Analytics szolgáltatás esetén az érintett megakadályozhatja, hogy a Google gyűjtse és feldolgozza a cookie-k általi, a weboldal használattal kapcsolatos adatait (beleértve az IP-címet is), ha letölti és telepíti a következő linken elérhető böngésző plugint: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu

A Társaság honlapja a Google által biztosított úgynevezett webes betűtípusokat használja a betűk egységes ábrázolásához. Amikor megnyitja honlapunkat, a böngésző betölti a szükséges webes betűtípusokat a böngésző gyorsítótárába, hogy megfelelően jelenítse meg a szövegeket és a betűtípusokat. Ehhez a böngészőnek kapcsolódnia kell a Google szervereihez. A Google Webes Betűtípusok használata az online szolgáltatások vonzó megjelenítésének kialakítása érdekében történik, ami a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f. pontja értelmében jogos érdeknek minősül.

A szolgáltatáson keresztül a Google megismerheti az Ön IP-címét, valamint ha be van jelentkezve Google fiókjába a gyűjtött adatokat összekapcsolhatja fiókadataival.
Az adatgyűjtés hatókörével és céljával kapcsolatos információk, az adatok szolgáltató által történő további feldolgozása és felhasználása, valamint az Ön jogai illetve az adatai megóvása érdekében végzett beállítások tekintetében kérjük, olvassa el a Google Inc. adatvédelemre vonatkozó közleményét:
https://policies.google.com/privacy?hl=hu

A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság honlapjának látogatottsági elemzése, honlapon technikai jellegű szolgáltatások megjelenítése, szolgáltatások javítása, Társaság közösségi oldalakon való népszerűsítése, célzott hirdetés megjelenítése, ezáltal az ügyfélelégedettség növelése.

Az érintettek köre: a Társaság honlapjának természetes személy látogatói.

Az adatkezeléssel érintett adatok köre: a profilalkotást végző szolgáltató által gyűjtött és a Társasággal megosztott anonim látogatottsági és statisztikai adatok.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f. pontja értelmében jogos érdek érvényesítése.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, marketing és IT feladatokat ellátó munkavállalói, adatfeldolgozói, a süti kibocsátó, profilalkotást végző szolgáltató.

A személyes adatokat a Társaság a profilalkotó szolgáltató által biztosított hozzáférésen keresztül az ott biztosított időintervallum alatt érheti el.

A társaság adatbiztonsági intézkedései

A Társaság elkötelezett ügyfelei és partnerei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását, ezért valamennyi célú és jogalapú adatkezelése vonatkozásában a személyes adatok biztonsága érdekében megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR és az Infotv. érvényre juttatásához, valamint az adatkezelés biztonságához szükségesek.

A Társaság a technika mindenkori fejlettségére tekintettel olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő szintű védelmet biztosít.

A Társaság folyamatosan gondoskodik arról, hogy az alkalmazott informatikai rendszer
– az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás),
– hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége),
– változatlansága igazolható (adatintegritás),
– a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.

A Társaság az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a véletlen vagy jogellenes megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, továbbítás, sérülés, jogosulatlan nyilvánosságra hozatal vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen.

A Társaság a személyes adatokat bizalmas adatként minősíti és kezeli, a személyes adatokat csak az arra jogosultak ismerhetik meg.

A Társaság a személyes adatok kezelését általánosan elektronikus módon és papír alapon is végzi. A Társaság a kezelt adatok biztonsága érdekében iratait kívülállók számára nem hozzáférhető módon tárolja, így a Társaság papír alapú dokumentum kezelése megfelelően biztonságos, az iratok tárolása zárt helyen, zárható szekrényben történik, a kezelt személyes adatok illetéktelenek számára nem hozzáférhetőek.

A Társaság az informatikai rendszereket tűzfallal védi, és vírusvédelemmel látja el. A Társaság az elektronikus adatfeldolgozást, nyilvántartást számítógépes program útján végzi, amely megfelel az adatbiztonság követelményeinek. A számítástechnikai eszközök jelszóval védettek, így a program biztosítja, hogy az adatokhoz csak célhoz kötötten, ellenőrzött körülmények között csak azon személyek férjenek hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.

Megfelelve az internet-biztonsági trendeknek, honlapunk érvényes SSL tanúsítvánnyal működik, tehát nem sima szürke http, hanem szép zöld https URL-t használunk, ennek köszönhetően látogatóink böngészője és honlapunk között az adatok titkosított csatornán haladnak.

A tárhelyszolgáltató nyilatkozatában vállalta, hogy az adatok tárolása során teljes egészében betartja a GDPR és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit.

Az adatkezelés időtartamának lejártával a személyes adatokat tartalmazó iratokat a Társaság megsemmisíti, illetve az elektronikus úton kezelt adatok törléséről intézkedik.

Adatvédelmi incidensek kezelése

1. Az adatvédelmi incidens

Az adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

2. Az adatvédelmi incidensek kezelése, bejelentése

Az adatvédelmi incidensek kezelése a Társaság vezető tisztségviselőjének a feladata.

Amennyiben a Társaság munkavállalói a feladataik ellátása során adatvédelmi incidenst, vagy arra utaló körülményt észlelnek, haladéktalanul jelentik a Társaság vezető tisztségviselőjének.

A fentiek szerint járnak el abban az esetben is, ha a Társaság valamely munkavállalóját harmadik személy (pl. szerződő partner, vevő) adatvédelmi incidensről, vagy arra utaló körülményről értesíti.

Amennyiben Ön észlel adatvédelmi incidenst a Társaságunk adatkezelői tevékenységével kapcsolatban a hozzánk címzett bejelentésében a kivizsgáláshoz az alábbi információkat kell megadnia:
– az incidens felfedezésének időpontját, bekövetkezésének időpontját és helyét,
– az incidens jellegét, leírását, körülményeit, okait,
– az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát,
– az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát,
– az incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket.

Adatvédelmi incidens bejelentése esetén a Társaság vezető tisztségviselője haladéktalanul megvizsgálja a bejelentést, és döntést hoz annak megalapozottságáról, vagy téves voltáról.

Az adatvédelmi incidenst a Társaság vezető tisztségviselője indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a NAIH-nak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

3. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, Társaságunk indokolatlan késedelem nélkül, lehetőség szerint közvetlenül (e-mail, sms, posta), amennyiben ez nem lehetséges vagy aránytalan erőfeszítésekkel jár, nyilvánosan közzétett információk útján tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.

Amennyiben szükséges, Társaságunk arról is tájékoztatja az érintettet, hogy hogyan tud védekezni a lehetséges hátrányos következményekkel szemben.

Az érintett személy jogai

A Társaság jelen Tájékoztatóban biztosítja a szükséges információkat az érintettek számára az egyes adatkezelések jogalapjáról, céljáról, idejéről, a kezelt adatok köréről, az adatok megismerésére jogosult személyekről, és minden, egyéb lényeges körülményről.

A Társaságnál az adatkezelés mindig célhoz kötött, azaz csak olyan adatot és csak addig kezel, ami és amíg feltétlenül szükséges.

A Társaság az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó valamennyi információt és tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtja, írásban vagy más módon (adott esetben elektronikus úton).

AZ ÉRINTETT JOGAI

A GDPR alapján az érintetteket az alábbi jogok illetik meg:
– tájékoztatáshoz való jog (GDPR 13. és 14. cikk),
– hozzáférési jog (GDPR 15. cikk),
– helyesbítéshez való jog (GDPR 16. és 19. cikk),
– törléshez („elfeledtetéshez”) való jog (GDPR 17. és 19. cikk),
– adatkezelés korlátozáshoz való jog (GDPR 18. és 19. cikk),
– adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk),
– tiltakozáshoz való jog (GDPR 21. cikk),
– automatizált döntéshozatallal, profilalkotással összefüggő jog (GDPR 22. cikk),
– az adatvédelmi incidensről történő tájékoztatáshoz való jog (GDPR 34. cikk),
– jogorvoslati jogok:

– a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (GDPR 77. cikk),
– a felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog (GDPR 78. cikk)
– az adatkezelővel / adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog (GDPR 79. cikk).

A Társaság az érintetteknek az adatkezeléssel összefüggő jogairól az alábbi, összefoglaló tájékoztatást nyújtja.

1.) Az érintett tájékoztatáshoz való joga alapján jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról a személyes adatok megszerzésének időpontjában tájékoztatást kapjon.

2.) A hozzáférési jog biztosítja
– egyrészt azt, hogy az érintett a Társaságtól visszajelzést kapjon arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e,
– másrészt folyamatban lévő adatkezelés esetén azt, hogy az érintett hozzáférjen a személyes adatokhoz és minden lényeges információhoz (ilyen információ pl. az adatkezelés célja, időtartama, az adatok forrása, kik ismerhetik meg az adatokat).

Kérés esetén a Társaság az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a Társaság az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.

3.) A helyesbítéshez való jog alapján az érintett kérheti, hogy a Társaság a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse, vagy a hiányos személyes adatokat egészítse ki.

4.) A törléshez, más néven „az elfeledtetéshez” való jog alapján
– egyrészt az érintett kérheti, hogy a Társaság a rá vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje,
– másrészt a Társaság köteles a GDPR-ben meghatározott esetekben indokolatlan késedelem nélkül az érintettre vonatkozó személyes adatokat törölni.

A GDPR rendelkezései alapján azonban bizonyos feltételek fennállása esetén az adatokat nem kell törölni.

5.) Az adatkezelés korlátozásához való jog alapján az érintett kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést, amennyiben:
– az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely alatt a Társaság ellenőrzi a személyes adatok pontosságát,
– az adatkezelés jogellenes, és az érintett az adatok törlése helyett a felhasználás korlátozását kéri,
– a Társaságnak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez,
– az érintett bizonyos jogalapokra hivatkozás esetén tiltakozott az adatkezelés ellen, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a Társaság jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Az adatkezelés korlátozása esetén a személyes adatokat a tárolás kivételével csak a GDPR-ben rögzített esetekben lehet kezelni. A Társaság az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.

6.) Az adathordozhatósághoz való jog biztosítja, hogy az érintett a rá vonatkozó, általa a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.
Jogosult továbbá arra is, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt a Társaság akadályozná, és hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.

A jog akkor gyakorolható, ha az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása vagy szerződés teljesítése, és az adatkezelés automatizált módon történik.

7.) A tiltakozáshoz való jog alapján az érintett személyes adatainak kezelése ellen az alábbi esetekben tiltakozhat:
a) ha az adatkezelés jogalapja közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtás, illetve az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítése,
b) ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik,
c) ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.

8.) Az automatizált döntéshozatallal, profilalkotással összefüggő jog alapján az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

9.) Az adatvédelmi incidensről történő tájékoztatáshoz való jog alapján ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről

A Társaság minden, tőle ésszerűen elvárható szervezési és technikai intézkedést megtesz annak érdekében, hogy ilyen esemény ne következzen be.

10.) Az érintettet az alábbi jogorvoslati jogok illetik meg:

a) A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog biztosítja, hogy az érintett panaszt tehet a felügyeleti hatóságnál, ha megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti a GDPR rendelkezéseit.
b) A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog alapján az érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben, továbbá akkor, ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panaszával, vagy 3 hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
c) Az adatkezelővel / adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog biztosítja minden érintett hatékony bírósági jogorvoslati jogát, ha megítélése szerint a személyes adatai GDPR-nek nem megfelelő kezelése következtében megsértették a GDPR szerinti jogait.

A felügyeleti hatóság elérhetőségei:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
E-mail:      ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap:     https://naih.hu

Az érintett a jogokról a GDPR hivatkozott cikkeiben olvashat részletesebb információkat.

INTÉZKEDÉSEK AZ ÉRINTETT KÉRELME ALAPJÁN

A Társaság köteles elősegíteni az érintett jogainak a gyakorlását.

A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, a kérelem összetettségétől és a kérelmek számától függően ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a Társaság a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet.

Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Ha a Társaság a kérelem alapján nem tesz semmiféle intézkedést, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

A Társaság az információkat, a tájékoztatást és az intézkedéseket díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, a Társaság, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával, illetve a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása a Társaságot terheli.

Ha Társaságnak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

Záró rendelkezések

1. Jelen Tájékoztató megállapítása és módosítása a Társaság vezető tisztségviselőjének hatáskörébe tartozik.

A Társaság rendszeresen felülvizsgálja a Tájékoztatóban foglalt előírásokat, és szükség esetén intézkedik annak megfelelő módosításáról. A Társaság a módosításra kerülő Tájékoztatót egységes szerkezetben jelen Tájékoztatóval azonos módon teszi közzé.

2. A Társaság főtevékenysége, valamint a honlapján nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó adatkezelői tevékenysége nem teszi indokolttá, és az ennek kapcsán kezelt adatok mennyisége – a GDPR, valamint az Adatvédelmi Munkacsoport álláspontja szerint is – nem minősül olyan nagyságúnak, amely külső adatvédelmi megbízott felkérését tenné szükségessé.

A Társaság saját belső szervezeti rendjében intézkedik az adatvédelem és adatbiztonság folyamatos fenntartásáról, és amennyiben a kezelt adatok mennyisége azt indokolttá teszi, külső adatvédelmi megbízottat alkalmaz.

3. A Társaság az érintettek adatait kizárólag Magyarországon kezeli, azokat sem Európai Uniós, sem Európai Unión kívüli országba nem továbbítja.

Jogszabály felhatalmazása alapján eljáró hatóságok vagy más szervek megkeresése esetén a Társaság köteles tájékoztatás adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására (adattovábbítás). A Társaság ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

4. Jelen Tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.

5. Jelen Tájékoztatóban nem szabályozott kérdésekben a GDPR. és az Info tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

6. Amennyiben a Tájékoztatóval kapcsolatban kérdése van, kérjük írja meg a drzadorcsabane@gmail.com e-mail címünkre.

Kelt: Debrecen, 2018. május 25.


1. számú melléklet: TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT RÖVIDÍTÉSEK

GDPR: General Data Protection Regulation, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Infotv.: az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

Mt.: a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény

Szvtv.: a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény

Elkertv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény

Üzletszerz. tv.: a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény

Fgytv.: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény

Sztv.: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény

Áfa tv.: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény

Szja tv.: a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény

Art.: az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény

Ctv.: a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény

Levéltári tv.: a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény

NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság


2. számú melléklet: TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK

a) személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

b) adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

c) adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

d) nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

e) adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;

f) adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

g) adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik;

h) az adatkezelés korlátozása: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;

i) profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

j) álnevesítés: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;

k) nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;

l) adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

m) adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

n) címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

o) harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

p) az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

q) adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

r) remarketing: remarketing hirdetéseknek hívjuk azokat a hirdetéseket, amelyeknél a látogató korábbi látogatásai alapján dinamikusan határozza meg a hirdetési platform – például a Google, Facebook – a hirdetés tartalmát